Pada hari Jumaat yang lalu bersamaan 12hb November 2010, Kem Bestari Solat kali ke-4 telah diadakan. Kem ini telah berlangsung selama 2 hari satu malam bertempat di SK Mukah. Para peserta kem terdiri daripada semua murid tahun 1 hingga tahun 5. Program kem dimulai dengan pendaftaran peserta dan pembahagian kumpulan seawal jam 2.30 petang. 

Kem Bestari Solat yang terakhir pada tahun ini merupakan kemuncak bagi semua Kem Bestari Solat yang telah diadakan sebelum ini di mana semua peserta tahun 2 hingga tahun 5 dikehendaki bermalam di sekolah.


Sejurus tamat sesi pendaftaran dan pembahagian kumpulan, gotong royong memasang khemah telah diadakan. Kerjasama yang erat diantara para peserta dan fasilitator telah membuahkan hasil apabila sebanyak 22 khemah telah berjaya didirikan.

Antara pengisian menarik yang dijalankan dalam Kem Bestari Solat ke-4 adalah seperti berikut :

1. Ceramah Motivasi
2. Imam Muda dan Bilal Muda
3. Muhasabah diri
4. Qiamullail
5. Senam Robik


Tahniah buat semua yang terlibat dalam menjayakan Kem Bestari Solat ke-4 pada tahun ini terutamanya Panitia Pendidikan Islam dan j-Qaf. Kepada semua peserta, jadikanlah apa yang dipelajari semasa dalam kem sebagai iktibar dan pengajaran dalam hidup agar kita menjadi insan yang berguna pada keluarga, masyarakat dan nagara. InsyaAllah!

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates