Buat pertama kalinya bendera dinaikkan di SK Mukah sempena nyanyian lagu Negaraku dan Sarawak Ibu Pertiwiku. Kali ini, perhimpunan tampak lebih formal dengan adanya acara baru tersebut. Terima kasih buat guru-guru yang terlibat dalam menghasilkan tiang bendera untuk SK Mukah. Pihak sekolah juga turut berterima kasih kepada pekerja Tenaga KEMENA kerana telah banyak membantu pihak sekolah dalam penghasilan tiang bendera tersebut.



Pada perhimpunan bertarikh 22 Mac 2013 yang lalu, bendera Malaysia dan bendera Negeri Sarawak telah berkibar megah buat pertama kalinya di Dataran Arena Modal Insan Dinamik semasa semua warga sekolah menyanyikan lagu kebangsaan dan lagu negeri Sarawak. 



Perhimpunan pada hari Jumaat tersebut dibuat bersempena untuk mengucapkan terima kasih buat beberapa orang guru pelatih yang menjalankan Pengalaman Berasaskan Sekolah (PBS) di SK Mukah dan juga untuk mengumumkan cuti pertengahan penggal pertama buat semua murid dan guru di SK Mukah. Perhimpunan telah diakhiri dengan acara bersalaman antara semua murid dan guru. 

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates