Pada hari Sabtu yang lalu 5hb Julai, semua ahli Kelab Doktor Muda SK Mukah telah dibawa melawat ke Hospital Mukah. Mereka telah diiringi oleh beberapa orang guru penasihat Kelab Doktor Muda. Antaranya, Cikgu Zullina, Cikgu Razimah dan Cikgu Angela. Turut bersama dalam lawatan tersebut ialah Guru Penolong Kanan 1, Cikgu Marzuki.











Dalam lawatan tersebut, ahli-ahli kelab Doktor Muda sekolah kita telah diberi peluang untuk melihat secara lebih dekat prosedur-prosedur serta teknik-teknik rawatan yang telah digunakan oleh para doktor untuk merawat pesakit. Malah mereka turut diberikan peluang untuk menggunakan beberapa alat rawatan tertentu. Selain itu, mereka turut dibawa melawat ke beberapa bahagian wad-wad pesakit yang terdapat di Hospital Mukah.


Suatu pengalaman yang amat bermakna buat semua ahli kelab Doktor Muda. Tahniah buat guru-guru penasihat Kelab Doktor Muda SK Mukah kerana telah berjaya mengadakan lawatan sambil belajar pada hari tersebut. Pihak sekolah juga mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga atas kesudian pihak Hospital Mukah yang diterajui oleh Dr.Osman Bin Hj. Rafa'ie merangkap YDP PIBG SK Mukah menerima kehadiran dan lawatan ahli Kelab Doktor Muda kami ke sana.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates