Majlis gilang-gemilang bertarikh 5 September 2013 tersebut telah diadakan bertempat di Dataran Arena Modal Insan Dinamik bermula pada jam 2.45 petang hingga jam 4.30 petang. Majlis ini bertujuan untuk memberikan suntikan motivasi kali terakhir buat semua murid Tahun 6 untuk mempertingkatkan usaha dan keyakinan mereka sebelum menghadapi UPSR 2013 yang akan berlangsung pada 10 September 2013. Majlis telah dipengerusikan oleh Ustazah Salmy dan Ustaz Mohamad Izwan.

Motivasi kecemerlangan UPSR telah disampaikan oleh Tuan Haji Mustafa dari Unit Kaunseling PPD Mukah. Majlis bermula dengan ucapan aluan Guru Besar, Cikgu Abdul Wahit Bin Mohamad Etli diikuti dengan ucapan daripada YDP PIBG SK Mukah, En.Osman Bin Rafi'ie. Dalam majlis tersebut juga, doa khas buat kejayaan murid Tahun 6 dalam UPSR dan doa meminta restu daripada Allah telah dibaca oleh Ustaz Engku Afizan.

Suasana majlis menjadi sayu apabila murid-murid tahun 6 membuat persembahan khas buat ibu bapa dan semua guru. Nyanyian bertajuk "Kasihnya Ibu" yang diiringi alunan piano oleh Cikgu Norzelan diakhiri dengan tangisan murid dan pelukan serta dakapan dari ibu bapa masing-masing. Seterusnya, murid-murid bersalaman dengan semua guru untuk meminta restu dan izin ilmu. Majlis bersurai pada jam 5 petang.

Tahniah buat semua yang bersama-sama menjayakan majlis penuh pengharapan tersebut. Mudah-mudahan doa kita semua untuk kejayaan anak-anak kita dimakbulkan Allah. InsyaAllah.

p/s : Gambar akan dimasukkan kemudian.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates