Pada 25 hingga 28 September yang lalu, 2 orang murid daripada sekolah kita telah mewakili SK Mukah ke Karnival Gerakan Membaca Peringkat Negeri Sarawak yang telah diadakan di Hotel Premier, Sibu anjuran Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Sarawak (BTPN).

Karnival tersebut merupakan aktiviti tahunan BTPN Sarawak yang bertujuan untuk menyemai sikap suka membaca dan cintakan ilmu dikalangan para pelajar. Peserta daripada sekolah kita ialah Nurul Damia binti Ramzi (5MA) dan Aqil Rafiqi bin Ramli (5MB). Mereka telah diiringi oleh Guru Bestari Sekolah iaitu Cikgu Ruzaimah binti Mut.

Pelbagai aktiviti dan pertandingan telah mereka ikuti dalam karnival tersebut. Tahniah buat kedua-dua mereka kerana telah berjaya memenangi beberapa acara yang telah dipertandingkan dalam karnival tersebut.

Nurul Damia

- Johan Resensi Buku
- Naib Johan Bercerita Bahasa Inggeris
- Tempat ke-5 aktiviti jejak maklumat
- Sijil Penyertaan

Aqil Rafiqi

- Johan aktiviti jejak maklumat
- Sijil Penyertaan



Pada perhimpunan sekolah baru-baru ini, hadiah serta sijil penyertaan telah disampaikan oleh Cikgu Fatimah kepada mereka berdua. Semoga kejayaan mereka mewakili sekolah menjadi motivasi buat murid-murid lain sekiranya terpilih mewakili sekolah dalam apa jua acara dan aktiviti pada masa-masa akan datang. Tahniah buat mereka berdua!

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates