Pada 28hb dan 29hb Januari yang lalu, telah diadakan Kursus Kepimpinan Pengawas anjuran Unit Bimbingan dan Kaunseling SK Mukah yang diketuai oleh Cikgu Julita Binti Jaapar. Kursus tersebut telah melibatkan seramai 50 orang pengawas baru bagi tahun 2014 ini.

Kursus yang berlangsung selama dua hari tersebut telah melibatkan bantuan beberapa orang guru lain sebagai fasilitator dan jurulatih. Pelbagai aktiviti telah diadakan dalam kursus tersebut. Dalam kursus tersebut, pengawas-pengawas baru yang dilantik telah didedahkan dengan tugas kepimpinan dan bidang tugas pengawas sekolah.


Pada 30 Januari bertempat di Dataran Arena Modal Insan Dinamik, semua pengawas bagi Tahun 2014 telah dilantik secara sah berkuatkuasa pada tarikh tersebut dengan diketuai oleh Aqil Rafiqi sebagai ketua pengawas dan Sara Samantha sebagai Penolong Ketua Pengawas. Pada tahun ini, tugas-tugas pengawas telah dibahagikan kepada beberapa biro-biro kecil. Antaranya Biro Akademik, Biro Keselamatan, Biro Tugas Khas dan sebagainya. 

Perlantikan pengawas telah disempurnakan oleh Guru Besar, Cikgu Abdul Wahit Bin Mohamad Etli dengan diiringi oleh Cikgu Fatimah Binti Drahman selaku Penolong Kanan HEM SK Mukah merangkap Guru Penasihat bagi Badan Pengawas di SK Mukah.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates