Pada 6hb Februari yang lalu, telah diadakan pemilihan wakil Majlis Sukan Sekolah-sekolah Rendah (MSSR) peringkat Zon Bandar bertempat di padang SK Mukah. Pengerusi merangkap pengelola bagi MSSR Zon Bandar pada tahun ini adalah SK Kg.Tellian, Mukah. Sekolah-sekolah lain telah diberi tugas untuk membantu SK Kg.Tellian dalam mengendalikan beberapa acara-acara tertentu. SK Mukah telah diberi kepercayaan untuk mengendalikan acara lari berpagar.






Semua sekolah di zon bandar Mukah telah menghantar wakil peserta untuk disaring dalam peringkat pemilihan ini. SK Mukah telah menghantar seramai 20 orang peserta dalam pelbagai acara yang dipertandingkan. Semua peserta SK Mukah telah diiringi oleh Cikgu Julita dan Ustaz Engku ke pertandingan tersebut.

Tahniah buat 3 orang peserta daripada sekolah kita kerana telah terpilih mewakili MSSR Zon Bandar dalam beberapa acara balapan. Mereka ialah :

1. Ailton Lagon (6 Perkasa B) - Acara lari 100 meter dan Lari Berpagar
2. Abang Izzul Syahmi (5 Mantap B) - Acara lari 200 meter
3. Arendse (6 Perkasa B) - Acara lari 200 meter



Selepas ini, mereka bertiga akan mara ke peringkat Daerah untuk bersaing dengan atlet-atlet daripada zon-zon lain untuk menempah tempat mewakili MSSR Zon Daerah Mukah ke Peringkat Negeri yang dijangka akan diadakan di Sibu.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates