4hb Februari 2015 mencatat sejarah pertama kali buat pasukan Takraw SK Mukah kerana telah berjaya menjadi johan dalam pertandingan Sepak Takraw Peringkat Bahagian yang diadakan di Dalat baru-baru ini sekaligus melayakkan mereka mewakili Bahagian Mukah ke Pertandingan Sepak Takraw Peringkat Negeri yang dijadualkan diadakan di Kapit pada 9hb Mac nanti.


Dua guru pengiring merangkap jurulatih Sepak Takraw SK Mukah iaitu Ustaz Mohd Radzi dan Cikgu Hajeri menganggap ini adalah keajaiban dalam pertandingan dan peluang yang diperolehi ini tidak boleh disia-siakan. Selama 5 tahun kebelakangan ini, pasukan sepak takraw kita ketandusan kemenangan malah sering tumpas awal di tangan sekolah-sekolah lain.




Tahniah buat Pasukan Sepak Takraw SK Mukah 2015 yang dianggotai oleh :

1. Abang Izzul Syahmi (6 Perkasa B)
2. Izaz Rizqi (6 Perkasa A)
3. Nicholas Nanang ( 5 Mantap B)
4. Harith Faiq (5 Mantap B)

Bahagian Mukah akan menghantar 3 Pasukan ke Pertandingan Peringkat Negeri. 2 Pasukan lagi dipilih daripada pasukan naib johan Peringkat Bahagian dan beberapa orang pemain berbakat yang telah dikenal pasti. Kami warga sekolah mendoakan agar Pasukan Sepak Takraw Bahagian Mukah berjaya dengan cemerlang di Peringkat Negeri dan layak ke peringkat seterusnya iaitu Peringkat Kebangsaan.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates