Pada 10 Februari yang lalu, Cikgu Hajeri bersama 4 orang murid sekolah kita yang telah mewakili pasukan sepak takraw ke Peringkat Negeri telah berangkat ke Daerah Kapit. Mereka akan menghadapi saingan dalam Pertandingan Sepak Takraw Peringkat Negeri di sana pada 11 dan 12 Februari ini. 



Selain mereka berempat, beberapa orang murid terpilih daripada sekolah lain di Daerah Mukah turut bersama mereka berangkat ke sana bersama guru pengiring sekolah masing-masing. Mereka semua telah bergabung dan membentuk dua pasukan Bahagian Mukah iaitu pasukan Mukah A dan Mukah B.


Rezeki dan nasib tidak menyebelahi kita yang pertama kali ke Peringkat Negeri dalam pertandingan ini. Secara keseluruhannya Bahagian Mukah mendapat tempat keempat daripada semua bahagian yang bertanding. Walaubagaimanapun, tahniah SK Mukah ucapkan kepada pasukan Sepak Takraw sekolah kita kerana telah berjaya dengan cemerlang pada tahun ini sehingga ke peringkat negeri. Mudah-mudahan segala pengalaman yang diperolehi sepanjang berada di sana dapat dijadikan pengajaran dan kayu ukur untuk memperbaiki mutu permainan kita pada tahun hadapan.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates