Pada 5hb Mac yang lalu, bertempat di Dataran Arena Modal Insan Dinamik SK Mukah telah berlangsung Festival Nasyid Sekolah Rendah Peringkat Daerah Mukah. Sebanyak 5 buah sekolah telah mengambil bahagian. Antaranya SK Mukah, SK Datuk Awang Udin, SK Kg.Petanak, SK Kg.Seberang dan SK St.Patrick. Untuk pengetahuan semua, pada tahun ini, SK Mukah telah sekali lagi dipilih sebagai tuan rumah bagi pertandingan ini.









Pada tahun lalu kita menyaksikan pasukan nasyid Shoutul Hijjazi SK Mukah pimpinan Ustaz Engku Afizan telah berjaya menjadi johan namun pada tahun ini, rezeki tidak menyebelahi kita untuk mempertahankan gelaran juara bagi mara ke peringkat seterusnya kerana telah mendapat naib johan dalam pertandingan kali ini. Tahniah buat SK Datuk Awang Udin kerana telah berjaya mendapat johan manakala SK St.Patrick di tempat ketiga. Walaupun begitu, tahniah buat semua ahli dalam pasukan nasyid Shoutul Hijjazi kerana telah menunjukkan persembahan yang bersemangat pada hari tersebut. Hadiah dan sijil telah disampaikan oleh Guru Besar SK Mukah, Cikgu Abdul Wahit Bin Mohamad Etli. 

Pertandingan Hafazan pula telah diadakan di SK Kg.Tellian di mana kita telah menghantar Muhammad Danish (5 Mantap B ) dan Nur Atma Najihah (6 Perkasa A) sebagai wakil hafazan sekolah kita. Mereka berdua telah diiringi oleh Ustazah Fazariah dan Ustazah Amirah ke tempat pertandingan. Tahniah buat Nur Atma kerana telah berjaya memperoleh tempat ketiga manakala Danish telah mendapat tempat ke-7.




Terima kasih buat semua guru dan murid yang terlibat dalam membantu Panitia Pendidikan Agama Islam dalam menjayakan pengelolaan Festival Nasyid Peringkat Daerah Mukah pada kali ini. MTQ Peringkat Bahagian akan diadakan di Daerah Mukah pada 31 Mac ini. 


0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates