Pada hari petang Khamis yang lalu, 19 November telah diadakan Jamuan Akhir Tahun dan Majlis Perpisahan khas untuk Cikgu Mohd Fahmi bin Mustafa yang akan berpindah sekolah ke Negeri Pulau Pinang. Untuk pengetahuan semua, Cikgu Fahmi telah berkhidmat selama hampir 6 tahun di SK Mukah. Beliau merupakan salah seorang daripada guru-guru di kelas PPKI. Pihak sekolah mengucapkan terima kasih tidak terhingga atas sumbangan Cikgu Mohd Fahmi sepanjang keberadaan beliau di SK Mukah. 

Majlis telah dimulai dengan ucapan alu-aluan Pemangku Guru Besar SK Mukah, Cikgu Marzuki bin Ali Mahamud dan disusuli oleh ucapan perpisahan oleh Cikgu Mohd Fahmi. Dalam ucapannya, Cikgu Mohd Fahmi berpesan agar semua pihak mengambil berat terhadap kebajikan murid-murid berkeperluan khas dan menegaskan bahawa murid-murid seperti itu janganlah dianggap sebagai orang kurang upaya (OKU) sebaliknya orang kelainan upaya.

Selain itu juga, majlis ini turut meraikan 2 orang guru praktikal yang telah berjaya menamatkan program pratikum mereka di SK Mukah ini. Sepanjang di SK Mukah ini, mereka cukup dikenali di sini dengan panggilan Cikgu Amir dan Cikgu Bibi. 

Majlis ini bermula seawal jam 3.00 petang dan berakhir pada jam 5.00 petang bertempat di Dataran Arena Modal Insan Dinamik. Pelbagai juadah istimewa disediakan. Antaranya ikan bakar, daging kambing bakar, jagung bakar dan banyak lagi. Buat yang berpindah, kami pihak sekolah mengucapkan selamat maju jaya di tempat tugas yang baharu manakala buat yang baru sahaja menamatkan pengajian di institut perguruan, selamat datang ke bidang perguruan yang sebenar. Terima kasih buat semua guru dan staf yang hadir ke jamuan akhir tahun ini.

Makluman : Gambar akan dimasukkan kemudian. Harap maklum.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates