Pada 19 November baru-baru ini telah diadakan Majlis Pengiktirafan Kualiti Pencapaian Cemerlang SK Mukah 2015 bertempat di Dewan Suarah bermula seawal jam 8.00 pagi. Majlis tersebut telah dihadiri oleh Wakil PPD Mukah, En.Samsu bin Ismail dari Unit Pembangunan Kemanusiaan PPD Mukah, Mantan Guru Besar SK Mukah, Cikgu Wahit bin Mohamad Etli, Mantan YDP SK Mukah, Dr.Osman bin Hj.Rafaie, YDP SK Mukah, En.Mohamed Khirul Nizzuan dan para ibu bapa murid-murid SK Mukah.



Ucapan Alu-aluan oleh Pemangku Guru Besar, Cikgu Marzuki bin Ali Mahamud

Ucapan oleh YDP PIBG, En.Mohamed Khirul Nizzuan

Ucapan Perasmian oleh Wakil PPD Mukah, En.Samsu bin Ismail
Pada hari gilang-gemilang tersebut, beberapa pengiktirafan kecemerlangan dan hadiah galakan kepada murid-murid yang berjaya dalam akademik dan kokurikulum telah disampaikan. Majlis tersebut telah dirasmikan oleh Wakil PPD Mukah, En.Samsu bin Ismail. Beberapa persembahan menarik daripada murid-murid SK Mukah juga turut dipersembahkan. Antaranya persembahan duet dari adik Nordiana dan Dayang (Pemenang Nyanyian Solo Aneka Bakat), kumpulan The Boys (Pemenang Nyanyian Berkumpulan Aneka Bakat), Persembahan daripada murid-murid PPKI dan Persembahan Teater "Si Tanggang" daripada murid Tahun 6.







Tahniah buat Ailin Yasmin binti Mohamed Khirul Nizzuan dari Tahun 6 Perkasa A kerana telah menerima Anugerah Murid Unggul bagi Tahun 2015. Ini adalah kerana hasil kejayaannya dalam pelbagai bidang sama ada kurikulum mahupun kokurikulum di pelbagai peringkat Daerah, Bahagian, Negeri dan Kebangsaan. Untuk pengetahuan semua, Ailin juga merupakan salah seorang murid Tahun 6 SK Mukah yang berjaya mendapat keputusan cemerlang 5A dalam UPSR baru-baru ini.


Selain itu, sekalung tahniah juga kepada Abang Izzul Syahmi bin Abang Djohan dari Tahun 6 Perkasa B kerana telah berjaya memperolehi Anugerah Terbaik Kokurikulum pada tahun ini. Penglibatannya yang sangat aktif dalam sukan khususnya sepak Takraw dan Acara Balapan di peringkat Daerah, Bahagian dan Negeri maka melayakkan dirinya untuk menerima anugerah ini.


Bagi Anugerah Murid Harapan 2016 pula, Nesrina Nabihah Fitriah binti Mohamad Fadeli dari Tahun 5 Mantap A telah dipilih untuk menerima anugerah ini. Ini kerana Nesrina telah banyak menyumbang kejayaan kepada SK Mukah dalam pelbagai bidang di pelbagai peringkat selain kecemerlangannya dalam akademik di sekolah.


Kepada murid-murid lain yang tidak berjaya, jadikanlah kejayaan rakan-rakan kalian pada hari tersebut sebagai katalis atau pembakar semangat dan inspirasi untuk kalian mencapai kejayaan seperti mereka suatu hari nanti. Terima kasih yang tidak terhingga buat semua yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam menjayakan Majlis Pengiktirafan Kualiti Pencapaian Cemerlang SK Mukah pada tahun ini.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates