Pada 2 November, Sabtu yang lalu bertempat di Perpustakaan Awam Mukah telah diadakan Pertandingan Deklamasi Sajak Peringkat Sekolah Rendah anjuran Majlis Daerah Dalat dan Mukah dengan kerjasama Jawatankuasa Rakan Perpustakaan Mukah. Pertandingan tersebut telah dirasmikan oleh Wali Kota Daerah Dalat dan Mukah iaitu Tuan Haji Ali Bin Suhaili.



Pertandingan tersebut telah disertai oleh peserta daripada sekolah-sekolah berhampiran di Daerah Mukah. Sekolah kita telah menghantar dua orang wakil peserta iaitu Nurul Damia (5 Mantap A) dan Safarah (6 Perkasa B). Kedua-dua orang peserta sekolah kita telah diiringi oleh Cikgu Fauziah. Berikut merupakan keputusan pertandingan pada hari tersebut :

Tempat Pertama : Peserta SK Kg.Petanak
Tempat Kedua : Peserta SK Kg. Tellian
Tempat Ketiga : Peserta SK Mukah (Nurul Damia)


Tahniah buat Nurul Damia kerana telah berjaya mendapat tempat ketiga dalam pertandingan tersebut. Mudah-mudahan tahun hadapan, kita mampu mencapai keputusan yang lebih baik dari sebelumnya. Tahniah juga kepada Panitia Bahasa Melayu kerana telah membuka ruang buat murid sekolah kita untuk mempamerkan bakat mereka dalam pertandingan seperti ini. 

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates