Pada 20hb Mac yang lalu, sekolah kita telah menjadi tuan rumah Festival Nasyid Sekolah-Sekolah Kementerian Pendidikan Malaysia Peringkat Daerah Mukah 2014. Sebanyak 5 buah sekolah telah menyertai pertandingan tersebut. Antaranya ialah SK Datuk Awang Udin, SK Kg.Petanak, SK Kg.Seberang, SK St.Patrick dan SK Mukah.


 SK Kg.Seberang

 SK Kg.Petanak

 SK Mukah

 SK St.Patrick

SK Datuk Awang Udin

Turut hadir menyaksikan pertandingan tersebut ialah Tuan Haji Mustafa, Kaunselor daripada PPD Mukah. Pertandingan nasyid tahun ini bertemakan Al-Quran Penjana Tranformasi Ummah Wasatiyyah. Berikut merupakan keputusan pertandingan nasyid tersebut :

Johan : SK Mukah
Naib Johan : SK St. Patrick
Ketiga : SK Datuk Awang Udin

Tahniah buat pasukan nasyid sekolah kita iaitu kumpulan Shoutul Hijjazi kerana telah berjaya mara ke peringkat bahagian pada 4hb April nanti di SMK Agama Igan. Pihak sekolah mengucapkan tahniah dan syabas di atas kejayaan pasukan nasyid sekolah kita.

Turut berlangsung pada hari yang sama di SK St.Patrick ialah Pertandingan Hafazan. Sekolah kita telah menghantar 2 orang peserta iaitu adik Alif (4EA) dan adik Atma Najihah (5MA). Nasib tidak menyebelahi SK Mukah paa tahun ini, sekolah kita tidak berjaya memperoleh sebarang nombor dalam pertandingan tersebut.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates