Pada cuti sekolah 23 Mac 2014 yang lalu, bertempat di Padang Mesra Mukah telah berlangsung Sukaneka Sempena Karnival Mesra Belia 2014 anjuran bersama Pejabat Belia dan Sukan Mukah serta Dayak Bidayuh National Association (DBNA) Mukah dengan kerjasama Pejabat Pendidikan Daerah Mukah.


Antara tetamu kehormat yang turut hadir dalam acara tersebut ialah Menteri Belia dan Sukan Malaysia, YB Khairy Jamaluddin. Beliau hadir ke Mukah dalam sesi lawatannya bersama rakyat disini sempena Pilihanraya kecil N51 DUN Balingian.


Sukaneka tersebut terbuka kepada semua sekolah di Daerah Mukah. SK Mukah tidak ketinggalan untuk menghantar beberapa orang peserta dalam 2 kategori iaitu kategori Tahap 1 dan Tahap 2. Pelbagai acara sukaneka telah dipertandingkan pada hari tersebut. Berikut adalah keputusan pertandingan sukaneka bagi peserta SK Mukah pada hari tersebut :

Tempat Kedua : Tahap 1 SK Mukah
Tempat Ketiga : Tahap 2 SK Mukah
Tempat Ketiga : Keseluruhan





Semua peserta sekolah kita telah diiringi oleh Cikgu Nasir, Cikgu Razimah dan Cikgu Ruzaimah dalam pertandingan tersebut. Tahniah buat semua yang terlibat dan berjaya pada hari tersebut. Hadiah telah disampaikan oleh YB Khairy Jamaluddin. 

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates