Baru-baru ini, 3hb dan 4hb Nov 2014 telah berlangsung Program Cambridge ICT Starters yang dianjurkan oleh pihak Danawa Resourses Sdn. Bhd. (DANAWA) di SK Mukah. Untuk pengetahuan semua, DANAWA merupakan satu organisasi swasta 100% bumiputera yang bergerak aktif dalam pembangunan ICT di sekolah luar bandar. Program ini telah mula diperkenalkan di Mukah pada 9hb September 2001 dan SK Datu Pangiran Mohamad, Oya merupakan sekolah perintis bagi pelaksanaan program ini. Program ini khusus buat semua murid Tahun 6 lepasan UPSR. 




Program ini telah berjaya dilaksanakan di sekolah kita selama dua hari berturut-turut berpusat di Bilik Mesyuarat SK Mukah. Semua murid yang terlibat masing-masing telah dibekalkan sebuah laptop oleh pihak DANAWA. Dalam 2 hari tersebut, mereka telah didedahkan tentang penggunaan beberapa asas perisian komputer seperti microsoft word, microsoft excell dan powerpoint.


Pihak sekolah mengucapkan terima kasih tidak terhingga buat semua tenaga pengajar daripada DANAWA kerana telah memberi suatu pengisian yang berkesan dan bermanfaat buat semua Tahun 6.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates