Pada 21hb November yang lalu, telah diadakan Hari Graduasi Mini 2014 bertempat di Dataran Arena Modal Insan Dinamik SK Mukah. Majlis ini merupakan kesinambungan daripada Majlis Pengiktirafan Kualiti Pencapaian Cemerlang yang diadakan di Dewan Suarah baru-baru ini. 

Sebelum bermulanya majlis tersebut, pihak sekolah telah memberikan peluang khas buat guru-guru yang akan berpindah untuk menyampaikan ucapan perpisahan. Suasana dataran bertukar suram dan sedih apabila Cikgu Anna, Cikgu Ahmad dan Ustazah Nor Saidah memberikan ucapan perpisahan masing-masing dalam majlis tersebut. Untuk pengetahuan semua, Cikgu Anna akan berpindah ke Bintangor, Cikgu Ahmad ke SK Ladang 3 dan Ustazah Nor Saidah bertukar ke Negeri Sembilan.




Antara sijil penghargaan dan anugerah yang disampaikan pada hari tersebut ialah :

  1. Sijil Pengawas Sekolah
  2. Sijil Ketua dan Penolong Ketua Kelas
  3. Sijil 100% kehadiran ke sekolah
  4. Anugerah Pakaian Sekolah Terbaik
  5. Anugerah Pakaian Beruniform Terbaik
  6. Sijil dan Hadiah Peserta Kem Bestari Solat KPKI
  7. Anugerah Tokoh Doktor Muda 2014 (Nurul Damia - 6 Perkasa A)
  8. Sijil Penyertaan Kem Bola Sepak Tugau Armada
  9. Pingat kejohanan Futsal Perempuan 
Keputusan Futsal Perempuan :
Juara : Merah A
Naib Juara : Hijau A
Tempat ketiga : Biru B


Seterusnya telah diadakan pula majlis Graduasi Kem Bestari Solat (KBS) 2014. Dalam majlis ini, semua murid-murid Islam Tahun 6 diberikan sijil pencapaian KBS. Di dalam sijil mereka tertera keputusan keseluruhan pencapaian mereka dalam KBS dari Tahun 1 hingga Tahun 6.


Tahniah buat semua yang berjaya menerima sijil dan anugerah pada hari tersebut. Kepada yang kurang berjaya, jadikanlah kejayaan rakan-rakan anda sebagai katalis atau pemangkin semangat dan dorongan untuk anda berjaya di masa hadapan. Majlis diakhiri dengan ucapan amanat oleh Guru Besar SK Mukah, Cikgu Abdul Wahit Bin Mohamad Etli dan sesi bersalam-salaman dan bermaaf-maafan. Untuk pengetahuan semua, cuti sekolah akan bermula pada 22hb November 2014 hingga 4hb Januari 2015.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates