Pada 22 April bertempat di SK St. Patrick, telah berlangsung Konvensyen Mini Kelab Doktor Muda Peringkat Bahagian Mukah. Antara sekolah dibahagian Mukah yang menyertai konvensyen ini ialah SK St.Patrick, SK Dua Sungai, SK Datuk Awang Udin dan sekolah kita SK Mukah.

9 jenis pertandingan telah diadakan serentak pada hari tersebut dan sekolah kita telah mengambil bahagian dalam 8 daripada 9 pertandingan yang dianjurkan. Berikut merupakan pertandingan-pertandingan yang telah kita sertai dan keputusan pertandingan :

1. Tokoh Doktor Muda

Diwakili oleh Syahmi Faiz bin Arman (6PA) - Johan


2. Projek Komuniti Kelab Doktor Muda

Diwakili oleh Ailin Yasmin (6PA) dan Issobelle Donald (6PA) - Johan


3. Anugerah Sekolah Cemerlang

Kelab Doktor Muda SK Mukah - Johan


4. Projek Inovasi Bahan Bantu Mengajar 

Diwakili oleh Anisya Munira (5MA) dan Muhammad Zaki (5MB) - Naib Johan


5. Projek Intervensi Pendidikan Kesihatan Rakan Sebaya

Diwakili oleh Ammar Daniel (6PB) dan Aqmar Daniel (6PB) - Tempat Ke-3


6. Bicara Spontan (BM)

Diwakili oleh Nur Syahirah bt Salleh (6PB) - Tempat Ke-3


7. Kuiz Doktor Muda

Diwakili oleh Rachel Rayak (6PB), Nur Atma Najihah (6PA), Fatin Nurfarahanani (5MA) dan Ameera Alesha Saidatulnissa - Tempat ke-3


8. Pameran Aktiviti Projek Intervensi 

Diwakili oleh Shahnur Izzati (6PA) dan Ailin Najwa (4EA) - Naib Johan


9. Bicara Spontan (BI)

Tiada penyertaan


Pelbagai cabaran dan detik yang sukar telah dilalui oleh Kelab Doktor Muda sekolah kita pada tahun-tahun sebelumnya terutamanya bila berhadapan dengan pertandingan besar seperti ini. Berkat usaha, kesabaran dan keazaman yang tinggi hasil kerja keras ahli KDM bersama guru-guru penasihatnya iaitu Cikgu Zullina, Cikgu Razimah dan Cikgu Nasir, akhirnya membuahkan hasil yang baik dan cemerlang pada tahun ini.


KDM SK Mukah merakamkan ucapan terima kasih buat semua guru-guru lain yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam membantu mereka menghadapi konvensyen pada tahun ini. Pihak sekolah mengucapkan tahniah atas kejayaan besar Kelab Doktor Muda pada tahun ini dan semoga kita berjaya di Konvensyen Kelab Doktor Muda Peringkat Negeri yang akan diadakan di UITM Kota Samarahan pada 9 Mei nanti.


0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates