Pada 11 Ogos yang lalu bertempat di Dewan Suarah Mukah telah berlangsung Pertandingan Kalam Jamaie dan Majlis Khatam al-Quran Peringkat Bahagian Mukah. Pertandingan tersebut telah disertai oleh semua daerah dalam Bahagian Mukah iaitu wakil Daerah Mukah, Daerah Dalat dan Daerah Matu Daro. Pertandingan Kalam Jamaie yang merupakan pertandingan ala-ala Chorus Speaking ini merupakan pertandingan yang amat dinantikan oleh semua Panitia Bahasa Arab setiap sekolah kerana ia melibatkan penyertaan ramai peserta dan memerlukan masa yang agak lama untuk melatih peserta.




Tahniah buat pasukan Kalam Jamaie Daerah Mukah yang diwakili oleh SK Mukah kerana telah menjadi johan sekali lagi pada tahun ini. Antara jurulatih Kalam Jamaie Daerah Mukah ialah guru sekolah kita iaitu Ustaz Mohd Radzi bin Mahmood. Mereka akan mara ke pertandingan peringkat negeri yang dijadualkan berlangsung pada 6 hingga 8 Oktober 2015 bertempat di Dewan Suarah Mukah. Untuk pengetahuan semua, Bahagian Mukah merupakan tuan rumah bagi Pertandingan Kalam Jamaie dan Majlis Khatam al-Quran Peringkat Negeri pada tahun ini.


Ulasan daripada Ustaz Radzi, Ketua Hakim Pertandingan Kalam Jamaie
Semoga pasukan sekolah kita berjaya di Peringkat Negeri seterusnya mengikut jejak langkah Kelab Doktor Muda ke Peringkat Kebangsaan. 

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates