Pada petang 26 Ogos yang lalu bertempat di Dataran Arena Modal Insan Dinamik SK Mukah telah diadakan Pertandingan Mewarna Jalur Gemilang anjuran Panitia Pendidikan Seni Visual dengan kerjasama Panitia Pendidikan Moral sempena meraikan bulan kemerdekaan tahun ini.




Pertandingan kali ini membawa kelainan daripada tahun-tahun sebelumnya di mana murid-murid dikehendaki menggunakan teknik kolaj untuk menghasilkan bendera Malaysia. Teknik kolaj ialah teknik tampalan untuk menghasilkan pelbagai karya lukisan, gambar atau rekaan. Bahan tampalan boleh disusun, ditindih atau diatur pada permukaan kertas mengikut komposisi tema atau tajuk yang diperlukan. Terdapat empat jenis kolaj iaitu kolaj kertas, bahan jahitan, bijirin dan bahan terbuang.

Ustaz Engku dan Ustazah Fazariah bersama penceramah
Selain itu, dalam masa yang sama telah berlangsung Seminar Terapi Pemantapan Kerjaya di Dewan Kingwood Resort anjuran Komuniti Guru Pendidikan Islam Daerah Mukah yang mana ia dihadiri oleh sebahagian daripada guru-guru SK Mukah. Penceramah yang diundang dalam seminar tersebut ialah Personaliti Dakwah iaitu Ustaz Syed Abdul Kadir al-Jofre.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates