Pada 27 Ogos yang lalu, telah berlangsung Pertandingan Lalu Lintas Shell (LLS) bertempat di Dataran Pehin Setiaraja. Cikgu Christina dan Cikgu Edmond selaku jurulatih LLS SK Mukah telah mengiringi barisan peserta sekolah kita ke tempat pertandingan tersebut. Pertandingan tersebut telah disertai oleh beberapa buah sekolah di Daerah Mukah ini dengan menyaksikan beberapa kategori dipertandingkan. Antaranya kategori interaktif komputer, pejalan kaki, penunggang basikal dan pemandu kereta.



Pertandingan LLS Peringkat Bahagian Mukah ini merupakan pertandingan tahunan anjuran Sarawak Shell Berhad dengan kerjasama MDDM, PPD Mukah, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).


Tahniah buat Maizatul Zafirah dari Tahun 5 Mantap A kerana telah menjuarai ketegori Pejalan Kaki. Secara keseluruhannya SK Mukah ditempat ke-4. 16 saman telah dikeluarkan kepada sekolah kita pada hari tersebut. SK St.Patrick telah menjuarai pertandingan LLS sekal lagi pada tahun ini diikuti SK DAU ditempat kedua dan SK Kg.Petanak di tempat ke-3. 

Tahniah buat semua. Kalah bukan bererti kalah selama-lamanya tapi ia merupakan permulaan bagi mengecapi kejayaan di masa akan datang. Kejayaan akan datang bukan ditentukan oleh pencapaian yang lepas tetapi ia bergantung kepada persediaan pada masa sekarang. Jangan putus asa. Cuba Lagi SK Mukah! 

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates