Hari Sukan yang lalu menyaksikan Rumah Hijau dibawah pimpinan Cikgu Hadiah berjaya memecah rekod menjadi juara keseluruhan bagi Kejohanan Olahraga yang diadakan baru-baru ini.



Hampir setiap tahun, Rumah Hijau dibayangi mimpi buruk apabila menjelangnya Hari Sukan yang mana mereka acapkali mendapat tempat tercorot dalam markah keseluruhan Rumah Sukan.

Radeng, Ignatius, Sofiah dan Ester Suyah dari Tahun 6 menjadi penyumbang utama markah buat Rumah Hijau di mana keempat-empat mereka berjaya mencapai kedudukan "Top Three" dalam setiap acara.


Kejayaan tipis Rumah Hijau mengatasi Rumah Kuning meletakkan Rumah Kuning di tempat kedua, Rumah Merah ketiga dan Rumah Biru yang mengalami sedikit kontroversi akibat daripada ramai ayam tambatan mereka tidak menghadirkan diri pada hari kejohanan terpaksa akur dengan kedudukan tempat terakhir.



Hari Sukan SK Mukah telah berlangsung selama 2 hari (28hb-29hb September) dan telah dirasmikan oleh pegawai dari PPD Mukah, Cikgu Patrick Moses. Tahniah buat semua pihak yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam menjayakan kejohanan olahraga pada tahun ini.


Olahragawan : Daniel (Rumah Merah)


Olahragawati : Ester Suyah (Rumah Hijau)


Olahragawan Harapan : Suhaili (Rumah Biru)


Olahragawati Harapan : Alya Zakirah (Rumah Kuning)

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates