Pada 18-20hb Oktober baru-baru ini telah diadakan Kem Bestari Solat 4 dan Kem Bina Juara oleh Panitia Pendidikan Islam dan j-Qaf. Kem ini telah disertai oleh semua murid beragama Islam dari Tahun 1 hingga Tahun 6. Program tersebut bertujuan untuk membentuk akhlak dan sahsiah murid ke arah melahirkan generasi beriman dan beramal soleh.



Kem tersebut telah diketuai oleh Ustaz Mohd Radzi selaku Kem Komandan dan telah dibantu oleh guru-guru lain. Beberapa orang guru j-Qaf dari sekolah luar juga telah diundang sebagai fasilitator jemputan.



Pelbagai aktiviti menarik telah dilaksanakan bagi memenuhi objektif dan matlamat utama kem. Kem tersebut telah dijalankan selama 2 hari 1 malam. Turut membantu dalam persiapan kem dan ajk pelaksana ialah guru-guru daripada panitia-panitia lain. Jutaan terima kasih tidak terhingga kepada mereka semua kerana telah bersama-sama menggembleng tenaga bagi menjayakan kem tersebut.

Pada hari terakhir kem, telah diadakan majlis penutup dan Hari Graduasi sempena KBS dan KBJ 2012. Majlis tersebut telah dimulakan dengan persembahan menyayat hati daripada murid-murid Tahun 6. Kemudian disusuli dengan tayangan video sepanjang kem dan ucapan daripada Kem Komandan, Guru Besar dan wakil daripada PPD iaitu Cikgu Adni.






Majlis diteruskan lagi dengan penyampaian hadiah kepada murid-murid terbaik KBS dan KBJ 2012. Mereka ialah :

Peserta KBS Terbaik :

Tahap 1 : Mohd Zaki - Tahun 2GB
               Nesrina Nabihah - Tahun 2GB
Tahap 2 : Aqil Rafiqi - Tahun 4EB
               Nurul Nuralia - Tahun 6PA



Peserta KBJ Terbaik :

1. Mohd Syafiq - Tahun 6PB
2. Nursyafira - Tahun 6PB

Peserta Terbaik Keseluruhan :

Izyan Uzma - Tahun 6PA

Kemudian, majlis diteruskan dengan Majlis Graduasi Murid Tahun 6. Tahniah buat semua yang berjaya.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates