Program Membaca 1 Malaysia telah diadakan serentak seluruh negara hari ini. SK Mukah tidak ketinggalan untuk turut serta dalam program tersebut. Oleh itu, Panitia Bahasa Malaysia dibawah pimpinan Cikgu Zubaidah telah mengambil inisiatif untuk mengadakan program tersebut pada awal pagi sebelum murid masuk ke kelas.

Program tersebut telah melibatkan semua murid termasuk murid KPKI dan Prasekolah. Seawal jam 7.15 pagi, murid telah diminta untuk berkumpul di Dataran Arena Modal Insan Dinamik. Bahan-bahan bacaan yang telah dikumpul kemudiannya diedarkan kepada murid-murid. Terima kasih buat Cikgu Ruzaimah selaku Guru Bestari dan Perpustakaan kerana telah menyumbangkan bahan bacaan yang banyak daripada perpustakaan.

Program selama 30 minit itu telah berjaya dilaksanakan dengan baik. Sebelum murid pulang ke kelas masing-masing, mereka telah diberikan secawan milo ais sumbangan daripada kunjungan Syarikat Produk Nestle (Milo) ke sekolah. Guru-guru lain juga tidak melepaskan peluang menikmati air Milo percuma yang disediakan. Tahniah buat semua guru yang turut membantu Panitia Bahasa Malaysia dalam menjayakan program tersebut.

p/s : Gambar akan dimasukkan kemudian. Harap maklum.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates