Pada 8hb Oktober yang lalu, seramai 7 orang murid Tahun 6 SK Mukah telah terpilih untuk mengikuti Kem Kemanisan Iman Sekolah Rendah Peringkat Daerah Mukah yang diadakan bertempat di Kem Belia Mukah. Antara mereka yang tepilih ialah :

  1. Qhairi Hisyam - 6PB
  2. Mohd Haziq - 6PA
  3. Amirul Hazman - 6PB
  4. Wan Ahmad Naim - 6PB
  5. Nurul Nuralia - 6PB
  6. Nur Azelin - 6PB
  7. Nursyafira - 6PB

Kem tersebut telah diadakan selama 3 hari 2 malam dengan pengisian yang mantap dan padat bagi membentuk generasi muslim yang hebat bertepatan dengan tema kem tersebut iaitu "KAMI MUSLIM HEBAT". Kem tersebut telah disertai oleh semua sekolah rendah di Daerah Mukah.


Dalam perjalanan ke kem tersebut, mereka telah diiringi oleh Ustaz Mohd Radzi yang bertugas sebagai Jurulatih Kerohanian dan Ustaz Engku Afizan sebagai Jurulatih Modul.


Suatu perubahan drastik telah berlaku dalam kem tersebut yang mana Amirul Hazman yang pada pengetahuan umum dikenali sebagai murid yang pasif dan pendiam di sekolah telah diangkat menjadi Penghulu bagi semua 79 peserta kem yang lain. Amirul Hazman bukan sahaja mampu memberikan arahan kepada semua peserta yang lain, malah dapat menyampaikan ucapan di hadapan khalayak ramai pada majlis penutupan kem.

Maka, dengan perubahan konsisten yang ditunjukkan oleh Amirul Hazman tersebut membolehkannya dinobatkan sebagai Peserta Terbaik Lelaki Kem Kemanisan Iman 2012. Pihak sekolah mengucapkan tahniah atas pencapaian yang ditunjukkan olehnya dan peserta-peserta yang lain. 

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates