Pada 27 Mei yang lalu, bertempat di kelas PPKI SK Mukah, telah berlangsung dengan jayanya Perkhemahan Pengakap Kelas PPKI 2015. Pelbagai aktiviti telah dilaksanakan oleh guru-guru PPKI kepada murid-murid mereka. Antara yang menarik perhatian murid-murid khas ini ialah aktiviti perkhemahan. Murid-murid khas telah didedahkan dengan cara pemasangan khemah. Mereka telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan dengan dibantu oleh beberapa orang guru sebagai fasilitator untuk memasang khemah dengan cara yang betul.



Sebagai motivasi, guru-guru telah menyediakan hadiah kepada mana-mana kumpulan yang berjaya memasang khemah dengan betul dan cepat. Mereka semua teruja dengan aktiviti ini. Selain itu, aktiviti sampingan seperti BBQ turut menarik perhatian mereka. Sebahagian daripada mereka membantu guru-guru menyediakan hidangan tengah hari.


Ucapan Penangguhan oleh Ustaz Engku

Pemenang Kategori Kumpulan Terbaik
Diakhir program, telah diadakan majlis penangguhan perkhemahan. Majlis perasmian penangguhan Perkhemahan Pengakap Kelas PPKI 2015 telah disempurnakan oleh Penyelaras Kokurikulum SK Mukah iaitu Ustaz Engku Afizan Bin Engku Halim. Tahniah buat semua guru dan staf di PPKI SK Mukah kerana telah berjaya melaksanakan perkhemahan ini dengan baik dan lancar.

 

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates