Bertempat di UITM Kota Samarahan, kontijen Kelab Doktor Muda (KDM) Bahagian Mukah yang terdiri daripada beberapa orang murid dan guru daripada SK Mukah dan SK St.Patrick telah berada di sana selama 4 hari 3 malam bermula pada 9 Mei hingga 12 Mei bagi menghadapi saingan di Konvensyen Doktor Muda Peringkat Negeri Kali Ke-6 pada tahun ini. Antara guru dan murid sekolah kita yang terlibat dalam konvensyen ini ialah :

1. Cikgu Zullina bt Ramli - Guru Penasihat KDM / Pembentang Kategori Sekolah Cemerlang KDM
2. Cikgu Nasir bin Sahari - Guru Penasihat KDM / Guru Pengiring
3. Syahmi Faiz bin Arman - Wakil Bahagian Mukah Kategori Tokoh KDM
4. Ailin Yasmin dan Gloria - Wakil Bahagian Mukah Kategori Projek KDM Bersama Komuniti


Hasil usaha gigih para guru penasihat dan semua ahli KDM serta gandingan bahu daripada pelbagai pihak, Kelab Doktor Muda Bahagian Mukah berjaya dinobatkan sebagai Johan Keseluruhan menewaskan 10 bahagian yang lain. Suatu pencapaian yang amat membanggakan apabila pasukan sekolah kita SK Mukah telah berjaya mendapat johan dalam 2 kategori iaitu Projek Bersama Komuniti KDM dan Sekolah Cemerlang KDM. Untuk pengetahuan semua, pertandingan dalam konvensyen KDM banyak melibatkan pembentangan kertas kerja, laporan aktiviti dan inovasi. Selain itu, para peserta banyak diuji daya pemikiran atau IQ dengan soalan-soalan mencabar oleh para juri yang hampir semuanya merupakan doktor daripada pelbagai cabang ilmu perubatan dan kesihatan.   

SK St.Patrick juga memperoleh 2 kemenangan iaitu johan dalam Pameran Intervensi KDM dan Intervensi Pendidikan Kesihatan KDM. Hadiah pertandingan telah disampaikan oleh Menteri Kebajikan, Wanita dan Pembangunan Keluarga Datuk Fatimah Abdullah. Konvensyen Doktor Muda Peringkat Kebangsaan dijangka akan diadakan pada bulan September di Negeri Selangor. Tahniah diucapkan buat Kelab Doktor Muda SK Mukah. Terima kasih buat semua guru yang sama-sama menyumbang tenaga membantu Kelab Doktor Muda sekolah kita sama ada secara langsung mahupun tidak langsung. Tahniah!!!

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates