Pada 27 Januari yang lalu, SK Mukah telah dilawati oleh pihak Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (SUHAKAM) Cawangan Negeri Sarawak. Turut hadir Pesuruhjaya SUHAKAM Negeri Sarawak iaitu En.Francis Johen Adam. Menurutnya, mereka dalam lawatan kerja ke beberapa sekolah yang mempunyai kelas pendidikan khas integrasi di Sarawak untuk melihat proses pengajaran dan pembelajaran Orang Kurang Upaya (OKU) yang diamal dan dipraktikkan di sekolah.


Kehadiran mereka telah disambut mesra oleh semua barisan pentadbir SK Mukah, wakil-wakil PPD Daerah Mukah dan guru-guru dari kelas PPKI SK Mukah. Guru PPKI SK Mukah telah menyediakan beberapa slot program atas lawatan tersebut. Berikut merupakan program-program yang telah disusun sepanjang lawatan tersebut :

- Ucapan Alu-aluan oleh Guru Besar, Cikgu Burhanuddin bin Kaderi.
- Perbentangan PdP dan Aktiviti Tahunan Kelas PPKI 
- Ucapan Pesuruhjaya SUHAKAM Sarawak, En.Francis Johen Adam
- Sesi Fotografi
- Lawatan ke Kelas PPKI SK Mukah
- Penyampaian Cenderahati kepada semua pelawat
- Jamuan


Pihak SK Mukah merakamkan jutaan terima kasih kepada pihak SUHAKAM kerana sudi meluangkan masa melawati SK Mukah khususnya kelas PPKI SK Mukah. Kerjasama semua pihak dalam menjayakan slot-slot yang telah dirancang didahului dengan ucapan terima kasih tidak terhingga.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates