24hb Julai yang lalu (Rabu) telah diadakan Pertandingan Kuiz Ramadhan bertempat di Dewan Utama SMK Mukah. Pertandingan tersebut melibatkan semua sekolah rendah dan beberapa sekolah menengah di Daerah Mukah. Kuiz Ramadhan kali ini masih mengekalkan konsep pertandingan yang sama sepertimana tiga tahun sebelumnya iaitu semua wakil sekolah perlu menjawab soalan bertulis selama 30 minit dan tiga sekolah yang mendapat jumlah markah tertinggi akan mara ke peringkat akhir ujian lisan.



SK Mukah telah diwakili oleh Safarah, Norasyikin dan Nuraini Syahidah dari Tahun 6. Alhamdulillah, berkat tunjuk ajar dan latihan daripada Ustazah Norwani dan Ustazah Saudah, SK Mukah telah berjaya mara ke peringkat akhir bersama dengan SK Kg.Petanak dan SK Datuk Awang Udin.




Rezeki menyebelahi sekolah kita lagi pada tahun ini. SK Mukah telah berjaya menjadi johan Kuiz Ramadhan 1434H. SK Kg.Petanak menduduki tempat kedua manakala SK Datuk Awang Udin di tempat ketiga. Hadiah telah disampaikan oleh Pengetua SMK Mukah, Cikgu Awet Gapor. Tahniah buat semua yang berjaya.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates