Setelah menyaksikan beberapa orang guru berpindah tempat bertugas pada tahun-tahun yang lepas, tahun ini SK Mukah berhadapan lagi dengan situasi sedih tersebut di mana Cikgu Zainurin dan Cik Agata akan berpindah tempat bertugas ke sekolah yang lain. Biarpun hilang, pasti ada gantinya. Baru-baru ini, 2 orang guru baru telah melapor diri ke SK Mukah. Mereka ialah Cikgu Yatima dan Cikgu Iryana. Sedikit perubahan juga turut berlaku di penggal kedua ini dengan menyaksikan Cikgu Ali telah ditukar ke kelas aliran perdana.



Oleh yang demikian, satu majlis telah diadakan bagi menghargai guru dan stas yang akan berpindah dan meraikan muka-muka baru di SK Mukah. Selain itu, majlis ini juga turut dibuat untuk meraikan beberapa orang guru dan staf SK Mukah yang telah berjaya memperoleh Pengiktirafan Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) baru-baru ini. Majlis telah diadakan di kelas Tahun 4 Efisien merangkap bilik jamuan SK Mukah pada jam 1.10 petang. Majlis tersebut telah dipengerusikan oleh Ustazah Salmy.





Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh guru besar, Cikgu Abdul Wahit Bin Mohamad Etli dan seterusnya ucapan perpisahan oleh Cikgu Zainurin dan Cik Agata. Majlis kemudiannya disusuli dengan acara penyampaian cenderahati kepada guru dan staf yang akan berpindah dan penyampaian anugerah APC kepada Ustazah Saodah, Cikgu Nasir dan Cik Nurul Hijjah. Bacaan doa selamat telah diketuai oleh Ustaz Mohd Radzi.





Tahniah buat mereka semua. Mudah-mudahan mereka yang berpindah dapat meneruskan perjuangan sebagai penjawat awam dengan baik dan cemerlang di tempat baharu. Bagi yang berjaya mendapat APC, semoga terus memberi sumbangan kepada SK Mukah. Terima kasih di atas sumbangan mereka semua selama ini di SK Mukah. Jasa dan budi baik mereka akan kami kenang selama-lamanya. 

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates