Pada hari ini telah diadakan majlis sambutan khas meraikan guru-guru yang menyambut Perayaan Hari Gawai yang berlangsung pada bulan Mei yang lalu. Majlis diadakan di ruang makan bilik guru pada waktu rehat. Menu istimewa Hari Gawai yang disajikan pada hari ini ialah "Ayam Pansuh". Ayam Pansuh adalah makanan tradisi kaum Iban di mana ayam dimasak di dalam buluh. Makanan tradisi ini biasanya dihidangkan dalam perayaan Hari Gawai dan Krismas.






Beberapa orang guru yang mempunyai masa lapang pada hari ini telah bertungkus lumus bagi memastikan menu "Ayam Pansuh" siap dimasak sebelum menjelangnya waktu rehat. Bagi guru-guru lain, semuanya masuk ke kelas menjalankan aktiviti P&P seperti biasa. Terima kasih buat guru-guru yang telah bekerjasama dalam menyiapkan menu makanan pada hari ini terutamanya Cikgu Anna yang telah menyediakan buluh untuk memasak ayam. Pada waktu rehat, semua guru menikmati "Ayam Pansuh" dalam suasana yang riang dan harmoni.



Selamat Hari Gawai buat Cikgu Munah, Cikgu Winny, Cikgu Anna, Cikgu Rosniah dan guru-guru lain di SK Mukah yang menyambutnya.  

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates