Pada 25hb Sept yang lalu, telah berlangsung tiga acara sempena Karnival Bahasa Inggeris Peringkat Bahagian Mukah. Acara tersebut ialah :

1. Poetry Recitation Competition beretempat di SK Sg. Penipah, Mukah
2. Story Telling Competition dan Action Song bertempat di SK Orang Kaya Selair, Matu

Tahniah buat Anisya Munira dari Tahun 4 Efisien A kerana telah mendapat tempat ketiga dalam acara Poetry Recitation. 


Bagi acara Story Telling pula, sekolah kita telah diwakili oleh Ascelyna juga dari Tahun 4 Efisien A telah berjaya memperoleh naib johan. Tahniah dan syabas atas kejayaan mereka. Pihak sekolah mengucapkan terima kasih dan tahniah buat guru-guru yang terlibat dalam melatih mereka sehingga berjaya ke tahap ini.


Paling membanggakan SK Mukah apabila Pasukan Action Song sekolah kita berjaya dinobatkan sebagai johan dalam Pertandingan Action Song Peringkat Bahagian Mukah. Mereka akan mewakili Bahagian Mukah ke peringkat negeri yang dijadualkan diadakan pada 3 Oktober 2014 bertempat di SMK Methodist, Sibu. Bersama-sama pasukan Action Song di Matu baru-baru ini ialah beberapa orang jurulatih dan guru pengiring. Antaranya ialah Cikgu Winny, Cikgu Anna, Cikgu Nadiah, Cikgu Jessica, Ustazah Dayang Kamaliah dan Cikgu Nasir.


Pihak sekolah mengucapkan tahniah kepada Panitia Bahasa Inggeris di atas pelbagai pencapaian yang membanggakan ini. Kita sama-sama berdoa mudah-mudahan pasukan Action Song SK Mukah berjaya mendapat johan di peringkat negeri nanti.    

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates