Pada 12hb hingga 14hb September yang lalu bertempat di Kem Belia Mukah, telah diadakan Summer Health Camp Kelab Doktor Muda Peringkat Negeri Sarawak Tahun 2014 anjuran Jabatan Kesihatan Negeri Sarawak dan Jabatan Pelajaran Negeri Sarawak. Dengan bertemakan "Membentuk Generasi Sihat", program ini bertujuan untuk memperkasakan ahli Kelab Doktor Muda sebagai Pembimbing Rakan Sebaya.

Peserta Bahagian Mukah


Program ini telah disertai oleh beberapa orang ahli Kelab Doktor Muda daripada setiap Bahagian Negeri Sarawak. Bahagian Mukah telah diwakili oleh beberapa orang ahli Kelab Doktor Muda daripada SK St.Patrick, SK Dua Sungai dan SK Mukah. Antara ahli Kelab Doktor Muda sekolah kita yang terlibat ialah :

1. Aqil Rafiqi Bin Ramli (6PB)
2. Muhammad Harith Farhan Bin Abdul Taip (6PB)
3. Nur Atma Farina Bt. Jamali (6PA)
4. Nurul Damia Bt. Ramzi (6PA)
5. Sara Samantha iyok ak. Edmund (6PB)





Pelbagai aktiviti menarik yang telah disediakan oleh pihak penganjur selama 3 hari 2 malam tersebut. Turut bersama mereka sepanjang kem berlangsung ialah guru penasihat Kelab Doktor Muda SK Mukah iaitu Cikgu Zullina Bt. Ramli. Majlis Penutupan Summer Health Camp Kelab Doktor Muda Peringkat Negeri Sarawak Tahun 2014 telah dirasmikan oleh oleh Yang Berhormat Encik Yussibnosh Balo, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN)  N51 Balingian.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates