Sepertimana yang telah diketahui ramai bahawa pada 2 Oktober yang lalu, pasukan Action Song sekolah kita telah bertolak bersama-sama jurulatih dan guru pengiring mereka ke Sibu baru-baru ini untuk menghadapi saingan di Pertandingan Action Song Peringkat Negeri Sarawak yang telah diadakan di SMK Methodist Sibu.


Selain itu, untuk pengetahuan semua pada hari yang sama beberapa orang murid SK Mukah yang mewakili pasukan Kalam Jama'ie Bahagian Mukah untuk bertanding di Peringkat Negeri Sarawak juga telah bertolak ke Sibu. Kedua-dua pertandingan tersebut berlangsung pada hari yang sama iaitu pada hari Jumaat 3hb Oktober 2014.


Namun, nasib tidak menyebelahi kedua-dua pasukan daripada Bahagian Mukah pada tahun ini. Kedua-dua pasukan telah berjaya menduduki tempat ke-4 daripada beberapa bahagian-bahagian yang lain.


Terima kasih buat guru-guru yang telah bertungkus-lumus dan mengorbankan banyak masa dan tenaga dalam melatih pasukan Action Song serta Kalam Jama'ie sehingga berjaya ke peringkat negeri ini. Tahniah atas pencapaian yang membanggakan pada tahun ini. Mudah-mudahan kita berjaya lagi pada tahun hadapan. InsyaAllah.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates