Baru-baru ini telah diadakan Pertandingan Memberus Gigi Beramai-ramai Peringkat Bahagian Mukah anjuran Bahagian Pergigian Sarawak. Beberapa buah sekolah di Bahagian Mukah telah dinilai dan dipantau oleh beberapa orang panel penilai daripada Bahagian Pergigian Negeri Sarawak termasuk SK Mukah.

Pada 14hb Oktober lepas, beberapa orang panel penilai daripada Bahagian Pergigian Negeri Sarawak telah datang ke SK Mukah untuk menilai program memberus gigi secara beramai-ramai di sekolah kita. Program tersebut bermula pada jam 9.00 pagi dengan disertai oleh semua murid tahap 1 dibantu oleh semua ahli kelab Doktor Muda SK Mukah.


Berpandukan arahan dan tunjuk cara memberus gigi daripada Cikgu Zullina dan adik Sara Samantha daripada kelas 6 Perkasa B, murid-murid yang terlibat diajar memberus gigi mengikut turutan dan kaedah yang betul.

Turut membantu Cikgu Zullina memantau pergerakan murid-murid memberus gigi ialah beberapa orang guru penasihat Kelab Doktor Muda dan guru-guru kelas. Tahniah di atas kerjasama semua pihak dalam menjayakan Program Memberus Gigi Beramai-ramai ini. Mudah-mudahan SK Mukah memperoleh penilaian yang baik daripada panel-panel penilai Bahagian Pergigian Negeri Sarawak untuk mara ke peringkat seterusnya.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates