Meneruskan aktiviti yang mula diperkenalkan pada tahun lepas iaitu Perkhelahan Khas Murid Tahun 6 di Kingwood Resort, tahun ini menyaksikan murid-murid Tahun 6 dibawa ke sana lagi untuk berkhelah selama 2 hari 1 malam pada 25hb dan 26hb Oktober yang lalu. Program perkhelahan tersebut telah diuruskan oleh Cikgu Ali and "The Gang" yang terdiri daripada Cikgu Ahmad dan Cikgu Norzelan. Turut sama-sama membantu dalam menjayakan perkhelahan tersebut ialah guru-guru lain SK Mukah.


Pelbagai aktiviti menarik disediakan dalam perkhelahan berbentuk santai ini. Tujuannya untuk memberi keseronokkan dan hiburan kepada murid-murid sebagai satu aktiviti "release tension" setelah mereka semua selesai mengharungi UPSR pada bulan September yang lalu.

Antara aktiviti yang telah dijalankan sepanjang perkhelahan tersebut termasuklah kelas bimbingan berenang, membuat istana pasir, aktiviti membina keyakinan dan kesedaran diri dan banyak lagi. Di samping itu juga, turut diadakan sambutan Hari Lahir Cikgu Jessica menjelangnya waktu makan malam. Suasana tampak meriah dengan kehadiran alunan merdu petikan gitar oleh Cikgu Nerzelan dan nyanyian murid-murid pada malam tersebut. Tahniah buat semua guru dan murid Tahun 6 yang terlibat dalam menjayakan program ini secara langsung mahupun tidak langsung. Semoga aktiviti menarik seperti ini dapat diteruskan lagi pada masa-masa akan datang.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates