Pada Rabu yang lalu bersamaan 30hb Oktober, telah diadakan Pertandingan Bintang Kecil oleh Panitia Muzik SK Mukah dibawah pimpinan Cikgu Fauziah. Pertandingan ini telah mendapat sambutan yang menggalakkan daripada semua murid SK Mukah dari tahun 1 hingga tahun 6. Dalam acara saringan yang diadakan pada hari sebelumnya, hanya 5 orang  peserta dari Tahap 1 dan 5 orang peserta dari Tahap 2 yang layak sahaja telah dipilih bertanding dalam acara akhir.


Pada jam 2.30 petang bertempat di Dataran Arena Modal Insan Dinamik, telah bermulalah pertandingan tersebut yang mana menyaksikan 10 peserta berentap untuk merebut gelaran juara. Hadiah istimewa menanti Juara Pertandingan iaitu mereka akan diberi peluang mempersembahkan nyanyian mereka pada Hari Pengiktirafan Kualiti yang bertempat di Hotel Kingwood Resort.



Hakim Pertandingan Bintang Kecil terdiri daripada guru-guru yang berpengalaman dalam bidang muzik dan persembahan. Antaranya ialah Cikgu Norzelan, Cikgu Ahmad dan Cikgu Jessica. Para penonton dihiburkan dengan beberapa buah lagu nyanyian beberapa orang guru sementara menunggu keputusan pertandingan diumumkan oleh pengacara majlis iaitu Cikgu Iryana. Bagi tahap 1, juaranya ialah Nurdiana Abdullah dari tahun 3 Terbilang B manakala juara bagi Tahap 2, Sara Samanta dari Tahun 5 Mantap B. Tahniah buat mereka berdua. Mereka akan membuat persembahan di Kingwood Resort sempena Hari Pengiktirafan Kualiti. Tahniah buat Panitia Muzik di atas kejayaan menganjurkan aktiviti tersebut dan sama-samalah kita nantikan persembahan kedua-dua johan Bintang Kecil ini pada 7 November nanti.


0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates