Pada 18hb hingga 19hb Oktober, telah diadakan Perkhemahan Bersepadu Unit Beruniform Peringkat SK Mukah. Kem ini telah diadakan selama 2 hari 1 malam melibatkan murid-murid tahap 2. Pendaftaran peserta bermula seawal jam 2.00 petang di mana murid-murid dipecahkan kepada beberapa kumpulan untuk memasang khemah kediaman masing-masing. Perkhemahan ini telah diterajui oleh Cikgu Norzelan selaku penyelaras keseluruhan dan Cikgu Ahmad Taha selaku Kem Komandan dengan dibantu oleh Cikgu Ali selaku Timbalan Kem Komandan.




5 badan beruniform telah menyertai perkhemahan pada tahun ini. Mereka ialah :

1. Tunas Kadet Remaja Sekolah
2. Pengakap
3. Persatuan Bulan Sabit Merah (PBSM)
4. Tunas Puteri
5. Puteri Islam

Pelbagai aktiviti telah dijalankan dengan jayanya menerusi perkhemahan ini. Antaranya ialah Permainan KIM, Bantu Mula, Ikhtiar Hidup dan Tali Temali. Semua aktiviti ini telah dilaksanakan oleh guru-guru penasihat unit beruniform masing-masing.



Majlis Penutupan telah selamat dijalankan dengan jayanya dengan menyaksikan beberapa anugerah telah disampaikan. Antaranya :

Sijil Perkhemahan : Wakil dari Unit Beruniform masing-masing
Kawad Kaki Terbaik : Pasukan Tunas Puteri dan Puteri Islam
Peserta Kem Terbaik (Lelaki) : Syamil Fahim Bin Arman (Pengakap) - 5 Mantap A
Peserta Kem Terbaik (Perempuan) : Nurul Asyiqin Binti Jamal (Tunas Puteri) - 6 Perkasa A


Sijil dan hadiah kepada peserta telah disampaikan oleh Tuan Abdul Wahit Bin Mohamad Etli selaku Komandan KRS Peringkat Sekolah. Terima kasih buat semua guru yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam menjayakan aktiviti perkhemahan pada tahun ini.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates