Pada 30hb April semalam, telah diadakan Latihan Kecemasan Kebakaran di SK Mukah. Siren isyarat tanda kebakaran telah dibunyikan tepat jam 12.10 tengah hari. Ketika itu, semua murid sedang menghadapi P&P di dalam kelas. Turut kelihatan pada ketika itu, asap tebal menyelubungi kawasan SK Mukah. Murid-murid yang panik dengan kejadian pertama kali seperti itu mula keluar berpusu-pusu menuju ke tapak perhimpunan iaitu di gelanggang futsal dengan dipandu oleh guru kelas masing-masing.




Setelah semuanya berada di tapak perhimpunan, latihan Fire Drill diteruskan lagi dengan taklimat khas daripada Cikgu Ali selaku Ketua AJK Keselamatan SK Mukah bertempat di Dataran Arena Modal Insan Dinamik.





Guru Besar dalam ucapannya pula mengucapkan tahniah buat semua AJK Keselamatan SK Mukah kerana telah merealisasikan latihan ini dengan jayanya. Terima kasih juga diucapkan buat semua guru dan staf yang terlibat dalam membantu AJK Keselamatan mengawal pergerakan murid ke tapak perhimpunan. 




Semoga latihan ini dapat diteruskan dari semasa ke semasa agar kita semua berada dalam keadaan bersedia dalam apa jua perkara yang berkemungkinan berlaku pada masa-masa mendatang.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates