Kalah tipis pada Daerah Dalat menyebabkan kumpulan nasyid sekolah kita Shoutul Hijjazi yang mewakili Daerah Mukah tidak dapat meneruskan perjuangan ke peringkat Negeri walaupun telah memenangi lagu dan lirik terbaik di Festival Nasyid Peringkat Bahagian Mukah pada 4 April yang lalu. Oleh kerana markah seri, maka markah suara diambil kira terlebih dahulu. Kita ketinggalan 2 markah sahaja daripada markah suara johan pertandingan tersebut. Oleh yang demikian, kumpulan Shoutul Hijjazi yang dianggotai oleh 9 orang murid daripada sekolah kita terpaksa akur dan berpuas hati dengan keputusan muktamad hakim mengumumkan mereka sebagai naib johan bagi pertandingan tersebut.



Keputusan acara nasyid sangat dinanti-nantikan oleh semua guru pengiring dan para peserta MTQ kerana acara ini melibatkan jumlah peserta yang ramai serta acara kemuncak bagi setiap pertandingan MTQ. Pasukan nasyid sekolah kita telah diiringi oleh Ustaz Engku Afizan dan Ustaz Mohd Radzi ke tempat pertandingan di SMKA Igan di Igan.


Antara tetamu kehormat yang hadir semasa hari pertandingan tersebut ialah Ustaz Arip Bin Hj. Sa'aya, Ketua Sektor Pendidikan Islam JPN Sarawak dan Tuan Haji Bugin Bin Haji Ragun, Pegawai Pendidikan Daerah Mukah. Tahniah buat semua yang terlibat dan bekerjasama dalam menjayakan latihan nasyid di sekolah sebelum ini. InsyaAllah kita cuba lagi pada tahun hadapan. Semoga bidang nasyid ini dapat dijadikan salah satu aktiviti kebitaraan SK Mukah pada masa-masa akan datang. 

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates