Majlis Menandatangani Kontrak Pembelajaran UPSR bagi tahun 2014 ini telah diadakan pada 24hb April yang lalu bertempat di Dataran Arena Modal Insan Dinamik SK Mukah. Acara tahunan tersebut merupakan kesinambungan daripada Program Jejak Gemilang SK Mukah buat kali ke-8 ini. Melalui majlis ini, ibu bapa diberi pendedahan secara langsung oleh guru-guru matapelajaran terhadap tahap pembelajaran anak-anak mereka yang bakal menduduki UPSR pada tahun ini.

Majlis telah dirasmikan oleh wakil YDP PIBG SK Mukah iaitu Cikgu Marzuki Bin Ali Mahamud juga selaku Penolong Kanan 1 SK Mukah. Untuk pengetahuan semua, YDP PIBG Dr.Osman dan Timbalan YDP PIBG En.Azman tidak dapat menghadirkan diri ke majlis tersebut kerana sedang menjalankan tugas luar di Kuching. Walaupun ketiadaan mereka, namun majlis tetap dijalankan seperti yang telah dirancang. Pada tahun ini, seramai 64 orang murid Tahun 6 SK Mukah akan menduduki UPSR.


SK Mukah dengan sukacitanya telah menjemput Puan Lee Siew Wan, Pegawai Jusa C SISC+ Bahasa Melayu daripada PPD Mukah sebagai tetamu kehormat pada majlis kali ini. Berikut merupakan tentatif program pada hari tersebut :

2.15 petang
Ketibaan ibu bapa dan tetamu kehormat

2.30 petang
Nyanyian Lagu NegaraKu dan Ibu Pertiwiku
Bacaan Doa
Ucapan Aluan daripada Guru Besar, Cikgu Abdul Wahit Bin Mohamad Etli
Ucapan Perasmian daripada Setiausaha PIBG, wakil YDP PIBG SK Mukah
Ceramah Motivasi daripada Puan Lee Siew Wan
Bacaan Ikrar UPSR oleh semua murid Tahun 6
Majlis Menandatangani Kontrak Pembelajaran Individu Bagi Calon-Calon UPSR 2014

5.30 petang
Majlis bersurai

Pihak sekolah mengucapkan terima kasih tidak terhingga kepada Puan Lee Siew Wan di atas ceramah motivasi yang disampaikannya. Mudah-mudahan ceramah yang berdurasi selama 1 jam tersebut dapat membawa impak yang besar buat ibu bapa terutamanya dalam tugas membantu guru mendidik dan memantau perkembangan pelajaran anak-anak di rumah. Terima kasih juga di atas kesudian ibu bapa murid-murid yang hadir memberikan kerjasama dalam majlis kecemerlangan ini. Mudah-mudahan segala apa yang kita usahakan untuk murid-murid yang bakal menduduki UPSR ini dapat membuahkan hasil yang terbaik dalam pencapaian UPSR pada tahun ini.

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates