Kejohanan bola tampar MSS Sarawak, 2014 telah berjaya diadakan mulai 23 hingga 25 April 2014, bertempat di Stadium tertutup SJKC Kwang Chien, Sarikei. Sebanyak 5 bahagian menghantar pasukan perempuan manakala 6 bahagian menghantar pasukan lelaki ke kejohanan bola tampar, peringkat negeri tahun ini. Salah seorang daripada murid SK Mukah iaitu Ailton Lagon telah terpilih menyertai pasukan bola tampar bahagian Mukah.



Tahniah buat pasukan Mukah kerana telah berjaya sehingga ke perlawanan akhir. Namun nasib tidak menyebelahi pasukan bahagian Mukah diperingkat akhir di mana mereka tewas kepada Pasukan Bahagian Sarikei. Majlis penangguhan dilaksanakan oleh Penolong PPD, Encik Dagang ak. Bungsu dengan menyampaikan hadian-hadiah kepada pemenang.


Pengerusi Teknik Negeri, Encik Wong Shoou Jang mengumumkan para pemain yang akan mewakili negeri Sarawak ke peringkat Kebangsaan. Perjuangan Ailton terhenti setakat itu sahaja memandangkan dirinya tidak tercalon dalam senarai pemain utama yang akan mewakili Sarawak ke peringkat Kebangsaan. Walaupun begitu, SK Mukah sangat berbangga dengan kejayaan yang telah dikecapi oleh Ailton sehingga ke peringkat ini. Tahniah diucapkan!

0 Comments:

Post a Comment



Jom Like Page SK Mukah di Facebook

Related Posts with Thumbnails

Template by:
Free Blog Templates